Zaregistrovat se   Přitlapkovat se
Přitlapkujte se tady:

Jméno:   Heslo:    

Pokud ještě nemáte svůj modrokocouří účet, zaregistrujte se! Registrací souhlasíte s podmínkami používání.
Zapomněli jste heslo?
Vyhledávání

Nahrává se...

Blog: Kočkařův bezoár #1

Datum31. července 2016  |  AutorMyšihara  |  Zobrazení celkem/dnes2 739x / 1x




Máte podobné postřehy? Pošlete na mysihara@post.cz.



Tento blog vyjadřuje názor autora, nejedná se o stanovisko Modrého kocouře.cz.




Tagy ?

kočkařův bezoár


Obsah se nahrává...


Sdílejte!  |  O sdílení
Sdílet přes e-mail Sdílet na Facebooku Odeslat pomocí Facebook Messengeru Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+





31 komentářů

Pro přidání komentáře se prosím přitlapkujte.

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum3. srpna 2016 20:24

Rockbaby: Samozřejmě kočky se nevybírají podle ceny. Pokud se někdo zamiluje, zaplatí kolik může! Ovšem my jsme do Srdcem pro kočky nejeli proto, abychom mněli kočku zadarmo, ale protože jsme byli zamilovaní. Však se v Srdcem pro kočky konaly při přebírání velké dohady, já jsem říkala, že přece nejde vzít si kočky zadarmo, ovšem paní Kristýna Kacálková (se kterou si dnes už tykáme) trvala na tom, že nic nechce. Záleží na solidnosti. V Bohumíně jsme za Kuličku, Bublinku a Rozmarýnku platili 300 za každou, a to byly všechny s virózou a vyléčení nás stalo cca 4000 Kč a to vše protože jsme cítily, že jsou pro nás ty pravé (a Rozmarýnka stejně za 4 měsíce umřela)

A v Nadaci na pomoc zvířatům, odkud máme Jenny, mají adopční poplatek dobrovolný, ale my jsme zaplatili klasické 300 Kč a ještě chodíme k veterináři, který Nadaci provozuje a chodíme tam i s Aladinkem a Karpíčkem (s ostatními chodíme jinam)

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum3. srpna 2016 20:12

Rockbaby: V Srdcem pro kočky dávají dvě ceny normálně: 300 bez kastrace, 600, pokud již je po kastraci.

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum3. srpna 2016 20:10

Filip: Máte pravdu!

Ze Srdcem pro kočky odjela do Ostravy i Ovečka, kočička poleptaná kyselinou a i přes to, že léčba byla drahá, v útulku věděli, že cesta je jak finančně, tak časově náročnější, než cesta například z Kladna, nebo z Prahy. Takže noví majitelé za Ovečku, ani za kocourka, kterého si brali spolu s Ovečkou, také neplatili nic.

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum3. srpna 2016 20:00

Gwen, já myslím, že si můžou dovolit dát kočku zadarmo, díky sponzorským darům (mají skvělé vybavení - karanténu, vlastní ošetřovnu, v každém pokoji dvě šplhadla, všude koberce...), ale taky záleží na solidnosti těch lidí, co kočku nabízí, třeba se zkušenostmi z Bohumínského útulku, vím, že v Bohumíně by kočku zadarmo nedali ani člověku z druhé strany zeměkoule.

Můj názor na tohle je, že všechny kočky by měly být za stejnou cenu.

Rockbaby
KocouřákRockbaby  Datum3. srpna 2016 17:26

Filip: Je úplně jedno zda se ted bavime o kočkách s PP nebo bez. Princip je úplně stejný. Když nejsem ochotna zaplatit 500,1000 a nebo víc za zvíře, jak budu pak schopna zaplatit třeba 10tis za veterinu??

Neříkám ze je zde korelace mezi cenou a peci,ale většinou platí ze to co dostanu zadarmo me vlastně tolik netrapi. A proč většinou v útulku konci kocicky z mnoziren, z adopce z útulku atd? Neříkám ze se v útulku nikdy neobjeví kočka s PP nebo ze by majitele koček s PP byli lepší,ale budme realisti. Jsou samozřejmě špatní majitele domácích koček i koček s PP...o tom žádná......

Nemyslím si,ze by některý útulek vybíral hur nebo lépe. Ale to ze jeden člověk taky adoptoval kocicku za 0kc,neznamená ze všechny kocicky dávají zadarmo. Znám z výstav atd hodně lidi co v útulku pracuji, do útulku chodim pomáhat a vim,ze se adopcni poplatky dost liší zvíře od zvířete....
Já jsem za svoji první kočku zaplatila v útulku v Měcholupech 900 a to to bylo obycejne mourate kote sotva 8 tydenni, defacto nic nestalo,nebylo zraněný atd. Byla jsem hloupá,mohla jsem jít jinam a mít kočku zadarmo.....jenže já ho chtěla,protože jsem se do něj zamilovala a částka mi přišla přiměřená....

Filip
KocouřákFilip  Datum3. srpna 2016 13:18

Rockbaby, asi Vám ne úplně rozumím. Píšete něco, co se myslím často opakuje u koček s PP: když někdo nemá na koupi, jak se o kočku chce pak starat? Přenesení tohoto schématu na adopční poplatek za útulkovou kočku není zrovna obvyklé.

Chcete tedy říci, že existuje korelace mezi cenou kočky a tím, jak je o ni následně postaráno?

Pokud by toto platilo, myslíte, že Srdcem pro kočky s adopčním poplatkem 0 Kč pro Annie626 nebo jiný útulek s poplatkem přibližně 500 Kč vybírá v průměru horší majitele koček než tento útulek s kočkou za poplatek 1.500 Kč? Osobně tomuto tvrzení tedy příliš nevěřím, myslím, že to je v něčem jiném.

Rockbaby
KocouřákRockbaby  Datum3. srpna 2016 9:51

Filip: Aha, takže poplatek zabrání lidem vzít si kočičku? Tak mi teda vysvětlete, jak se o kočku chtějí starat když nemají ani těch 1,500? :) To bude ta kočka jíst vzduch? A když se jí nedejbože něco stane a bude potřebovat veterinu, zaplatím jí z čeho? Nebo jí zase odhodím do útulku a nebo jí někde vypustím? :)

Edison50
KocouřákEdison50  Datum3. srpna 2016 7:11

Annie626: Taky bych si raději vzal z útulku Srdcem pro kočky, než peršanku, představitele plemene bez PP. Útulek sleduji dlouho a divím se, že tak, jak to dělají oni, to nedělají všichni. Včetně všech "nadílek", které pořádají. Myslím, že když už se útulek přehoupne do stavu, že už to jde, tak to pak lidi vidí a o to víc podporují.

Mně osobně se nelíbí přístup, že já si zvolím cenu. Inklinuje mi to k obchodu než k tomu, aby kočka byla umístěna a měla se dobře.

Alena C.
KocouřákAlena C.  Datum2. srpna 2016 20:51

Bezoár - opravdu výblitek někoho, kdo umí akorát plácat a ne doopravdy pomáhat.

viera
Kocouřákviera  Datum2. srpna 2016 19:55

teda tie dve percenta možeme dať aj postihnutym deťom..chorym ludom..deťom v domovoch..kde chceme..ťažko rozhodnuť..a dufam že sa dostanu tam kam maju isť..každy rok davame inde..radi by sme ich dali všetkym tym ludom aj zvieratym,žial nejde to

viera
Kocouřákviera  Datum2. srpna 2016 19:51

Marti,to v ročnom vyučtovani dane z prijmu vyplnime tlačivo o tie dve percenta,potvrdi ich organizacia ,ktorej chceme tie peniaze dať,mne to robi učtovnička,tak sa tym velmi nemusim zapodievať,len podpišem to čo som si vybrala

viera
Kocouřákviera  Datum2. srpna 2016 19:49

Filip,to jedine je pozitivne ohladom našich slovenskych daní..že tie dve percenta môžeme niekomu v ročnom vyučtovani poskytnuť..dobrovolne..organizaciam ,ktorym si myslime,že pomoc potrebuju..tento rok to nebol u nas doma nijaky utulok,dali sme ich kynologickemu klubu v ktorom sme..buduci rok uvidime komu

Filip
KocouřákFilip  Datum2. srpna 2016 19:44

Od rána víc a víc přemýšlím, zda a co sem napsat. Rozdělím to.

Osobní část:
Sanny, myslím, že jste vystihla zajímavou věc - možná jakousi nedotknutelnost lidí, co pomáhají. Mohou napsat cokoliv, co by jiným sami nikdy neprominuli, ale pomáhají, takže mají slepou podporu. Vyjádřit se k tomu, JAK kdo pomáhá, je, zdá se, nemyslitelné. (Možná o tom svědčí i příspěvky lidí, kteří tady níže jen řekli, jak pomáháte vy?) A "perská kočka bez PP, krásný představitel svého plemene", co by na tohle slovní spojení asi řekli chovatelé? :o)
Rockbaby, adopční poplatek vyfiltruje lidi, ale možná, jak už tady někdo psal, dalším lidem zabrání v tom, aby si kočičku mohli vzít.
Osobně bych byl také všema deseti pro daňové asignace, o kterých psala gwen a viera. Nevím ale, zda se to v Česku někdy objeví...
A dmýchadlo, tomu se hrozně směju! Skutečně zajímavá a praktická rada na situaci, kdy všechno ostatní selže :o)

Za Modrého kocouře.cz
Vždy hodně zvažujeme, který z blogů vytáhneme na titulku, zda kočkám a kočkařům něco může přinést. Zde, i v tomto hodně netradičním případě, jsme čekali, že by mohl vyvolat zajímavou diskusi. A myslím tím skutečnou, věcnou diskusi.

Vrátím se tedy ještě k Helence a k mapmagazi. Modrý kocouř.cz je prostor pro všechny. Každý tady může psát, komentovat, a diskutovat. Věříme, že diskusí se dojde k nejlepším nápadům, jak věcem pomoci, nebo k ujasnění si stavu věcí. A znovu opakuji, že jen tehdy, když budeme vědět, jak věci jsou a jaké by být měly, můžeme kočičákům, kteří to potřebují, skutečně pomoci.

gwen
Kocouřákgwen  Datum2. srpna 2016 19:41

Viero, moc dobře nevím, jak ty dvě procenta fungují. Ale myslím si, že jakákoliv 2 % od spousty kočkařů by zase až tak málo být nemuselo nebo to řeknu jinak- bylo by dobrých.
Někdy v budoucnu- možná že ne jen ve snu bych to viděla na
organizaci, nadaci, které by ty 2 procenta šla a ta by mapovala a za nějakých splněných podmínek by je rozdělovala. Aby útulky, depozita a všichni, kdo by to potřebovali nebyli závislí na lidech, kteří peníze posílají z dobré vůle.
A kočky by se měly dobře. Takhle by se mi to líbilo.

Annie, proč myslíte, že tenhle útulek si může dovolit dát kočky zadarmo? Proč vlastně obecně, některýmu útulku to jde a někdo je na tom hrozně špatně? Kde je to jádro "úspěchu"?

Třeba přijdeme na nějakou myšlenku, nápad, který se někdo chytí a uskuteční...
Nejde o to, aby lidé byli na sebe hnusní jen proto, že co člověk, to názor.

sanny
Kocouřáksanny  Datum2. srpna 2016 18:02

Mě zarazilo a "pobavilo". Všude se píše, že kočka bez pp není žádné plemeno a tady dokonce nabízí z útulku čí depozita ač bez PP je krásný představitel plemene vzhledem i povahou....... :((( Njn. Pijeme víno a kážeme vodu.......a s toho mám opravdu dost smíšené pocity, bohužel :(

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum2. srpna 2016 14:28

Ale zase chápu, že potřebují z něčeho žít. V Bohumíně taky mají perskou bez PP, ale nechali si ho, jako maskota.

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum2. srpna 2016 14:27

A to má Aladin v očkovacím průkazu napsáno: Kříženec s Mainskou mývalí a nechtěli za něj nic.

Dmychadlo :-D

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum2. srpna 2016 14:19

Tak v Srdcem pro kočky ve Vrbičanech u Slaného jsou vážně hodní, vědí, že nás cesta z Ostravy stojí hodně, takže jsme se žádnou kočku (a to máme od nich čtyři) nemuseli platit ani ň.

viera
Kocouřákviera  Datum2. srpna 2016 13:17

Marti,tie 2 percenta dani nevykryju potreby utulku..fakt tie poplatky su velke a utulky ledva prežiju..a veterinar im tam nebude pre pekne oči..a kde je ešte strava,.ved to vidim doma,že naklady na zviera su fakt vysoke..a kto si to neuvedomi si to zviera nezasluži..potom co?nebude mať peniaze ked zisti kolko to stoji a vyhodi ho?

Rockbaby
KocouřákRockbaby  Datum2. srpna 2016 12:10

Já si spíš myslím, že určitý poplatek většinou "vyfiltruje" ty né moc poctivé zájemce atd. Jasně že to nezaručí, že ta kočička už do konce života dožije v jedné rodině, ale když už si za ni někdo víc připlatí, určitě nad tím přemýšlí a chápe co to znamená mít zvíře, že to neni jen zábava a mazlení ale taky starost a finanční výdaje.

gwen
Kocouřákgwen  Datum2. srpna 2016 12:09

Vierko, jednou jste někde psala, že na Slovensku je možnost posílat ze svých daní na organizace, které si zvolíte. Je to ještě tak?
A není tohle třeba nějaká cesta, jak útulkům, depoz a dalším pomoci, aby právě nedocházelo k tomu, že si navyšují, zvyšují poplatky (bez ohledu na nemoc či původ kočky)?

Neměli bychom se zamyslet, jak by to třeba šlo udělat, aniž bychom tady posuzovali, jestli to paní dělá či nedělá správně.
(což si myslím, že stejně nikdo nezpochybňuje).

Na druhou stranu si myslím, že tímhle poplatkem ta kočička má menší šanci se na to umísnit. Což je možná to, co tím Myšihara chtěla říct.

Myšihara
KocouřákMyšihara  Datum2. srpna 2016 11:59

Helenka: Pokud by péče o nemocnou kočku stála útulek 10000, bude tedy pro zájemce za 10000? Měla by šanci? A jak dlouho myslíte, že taková kočka za 1500 zůstane v útulku? Neprojí atd. za tu dobu navíc více, než za ni pak útulek dostane? A nedejbože, dožije se vůbec adopce? Co je lepší pro kočku? Být v novém domově, nebo déle v útulku? A nebo má tahle kočka štěstí, že vypadá jako peršanka? Nebo má štěstí útulek, že se mu tam dostala peršanka a může si říct více? Že se adopční poplatek jaksi sveze na tom, že lidé chtějí levně kočku daného plemene? (1500 možná trumfne i Bazoš) Je tahle logika správná? Má útulek mít primární zisk z udání koček do nového domova?

Myšihara
KocouřákMyšihara  Datum2. srpna 2016 11:58

Dana59: A s čím tedy konkrétně nesouhlasíte?

Myšihara
KocouřákMyšihara  Datum2. srpna 2016 11:58

Dana59, mapmagazi: Nemyslím, že tady někdo zpochybňuje, zda dotyčná paní pomáhá.

dana59
Kocouřákdana59  Datum2. srpna 2016 11:07

Absolutně s článkem nesouhlasím, paní kočkám pomáhá jak může.

Helenka
KocouřákHelenka  Datum2. srpna 2016 10:14

Skoda, ze tento clanek napsal clovek co tomu nerozumi. Ono dneska starat se o nemocnou kocku neco stoji. A pokud jsou vyssi naklady, tak bude i vyssi cena. Clovek se snazi zvireti pomoct a pak prijde nekdo, kdo o tom vi kulovy, kockam nijak nepomohl, ale pro to aby mu lide cetli články bude psat spinu.
Autorovy clanku bych doporucila adoptovat kotata a kocky z ulice, aby za jeho penize uhradil vsechnu zdravotni peci vcetne operaci, leku a pak bych ho nechala je dat za nekolik set korun.
Neni to tim, jak kocka vypada, ale tim co musela podstoupit. Dneska je veterina tak draha zalezitost, ale najdou se lide, kteri tu kocku daji za hloupych 1500, s dobrym srdcem a za tu kocku nechteji vic.
Zkuste si nekdy propocitat kolik to stoji a uvedomit si, ze ten dotycny se muze starat o vice nemocnych kocet a snazit se jim pomoct. Takze tech 1500 je vlastne nic.

mapmagazi
Kocouřákmapmagazi  Datum2. srpna 2016 9:24

Vidíte si tam do huby? Jak kočkám pomáháte vy? Proč paní, která zachraňuje kočky a pomáhá jim a vynakládá svoje veškeré finance a čas, by neměla chtít takovou směsně symbolickou cenu? Místo, aby jste napsali článek a podpořili jí v tom, tak tady děláte, jak kdyby byla největší odpad! Ona ty kočky sama financuje a všelijaké depozitum, je vždy financované lidmi. za ten článek bych se opravdu styděla. A pokud nevím vše o té osobě, tak nepíši trapný článek. Co vy jste udělal/a pro zvířata?

viera
Kocouřákviera  Datum1. srpna 2016 13:14

ja tu cenu chapem..čo ja viem..dostanem do utulku mača,dam ho vykastrovať,zaočkovať..pri cenach tu kde byvam kastracia mačky 25 eur,injekcia kompletka 15eur..a to sme lacni..v okoli hlavneho mesta je to aj trikrat drahšie..a uznavam,že utuluk nie je charita aby len tak rozhadzoval..nejaka perzska cica potrebuje aj udržiavanie srsti a tak..normalny človek by to predsa chapať mal..ked si vezme male mačiatko neviem odkial,tie naklady bude mať rovnake,možno aj väčšie

gwen
Kocouřákgwen  Datum1. srpna 2016 11:25

Když jsem nad tím přemýšlela, napadlo mě, jestli ta sedmiletá kočička nebude mít problém s umístěním, když se za ni chce takový adopční poplatek. Přece jen, když jsem koukala na stránky, adopční poplatek je kolem 500,-.
Vím, jak to mají útulky a depozita těžké, vím, že jsou závislé hlavně na dárcích (a taky si myslím, že to je špatně, že by možná měla být nějaká legislativa nebo města pomoci)...ALE

Nevede to k tomu, že kočky, které třeba budou mít PP budou dražší? A hlavně, kdo to stanoví tu cenu? Podle čeho?
Nevede to k tomu, že kočky, na které se třeba vybralo nebo měly nákladnější léčbu budou udávány za vyšší adopční poplatek a nikdo je nebude chtít (a přitom by tu péči a lásku potřebovaly?)

A nesvádí to už trošku k pocitu, že to je na podobném principu, jako je tolik vyčítáno "množitelům"? (že jsou v tom peníze a někdy i srovnatelné s cenou právě kotěte od nich?)


Dmýchadlo, tak u toho jsem se zasmála .-o))

Matýsek z Pankráce
KocouřákMatýsek z Pankráce  Datum1. srpna 2016 10:30

Dmýchadlo doma fakt nemáme:-)))

sanny
Kocouřáksanny  Datum1. srpna 2016 10:12

:D :D

Výše uvedené názory a komentáře nevyjadřují stanovisko Modrého kocouře.cz. Modrý kocouř.cz si vyhrazuje právo příspěvky odporující dobrým mravům, v rozporu se zákony nebo obsahující reklamu smazat.

Reklama

Nejčtenější

1
Kdy je možné odebrat kotě od kočky? A proč ... (71x)
2
Kočičí jména (33x)
3
Naléhavě hledáme dobrovolníka pro pomoc ... (19x)
4
Písek... (18x)
5
Šáchor (Cyperus, papyrus) - kočičí pochoutka (16x)
6
Mňautobiografie pana Profesora - Demolice (15x)
7
Pomozte nám zlepšit Kocouře! (15x)
8
Editorial 13. března 2006 (15x)
9
Rostliny jedovaté pro kočky (15x)

Má Váš kočičák už svou stránku ve Zlaté knize?

Víte, že svému kočičákovi tady můžete vytvořit osobní stránku? Víte, že pak může mít své vlastní kočkoalbum, deníček a další?

Registrujte se!

Registrace není povinná, ale umožní Vám využívat všechny funkce, které Modrý kocouř.cz nabízí - jednoduché vkládání fotek, komentování nebo komunikace s ostatními Kocouřáky.

Reklama

Modrý kocouř.cz (c) 2025

Všechna práva vyhrazena.
O stránkách
Ochrana osobních údajů
Politika využití cookies
Modrokocouří blog
Novinky
Nápověda
Reklama
Kontakt

Archivováno Národní knihovnou ČR
Facebook Twitter Google Plus Instagram YouTube

Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám usnadnili a zpříjemnili jejich procházení. Rozumím
Jak cookies používáme?

Top